Factuurproducten koppelen

Als er een nieuwe aansluiting in de portal komt te staan, dienen de factuurproducten gekoppeld te worden. 


Stap 1

Wanneer er een nieuwe aansluiting in de portal wordt toegevoegd, ontvang je een factuur. Als er nog geen producten zijn gekoppeld, wordt de factuur afgekeurd en wordt dit aangegeven door een rood bolletje achter de factuur.

Stap 2

Met behulp van het vergrootglas aan het einde van de tabel kun je de factuur openen. Binnen de factuurregels kunnen verschillende soorten foutmeldingen optreden. Een van deze foutmeldingen is: "Product error, geen product gevonden obv classificatie code en EAN.

Stap 3

Om naar het meterformulier te gaan, kun je de ean-code gebruiken die naast het adres staat op de factuurdetailpagina. Klik op het potloodpictogram naast de ean-code en je wordt direct naar het meterformulier geleid.


Stap 4

Als je in het meterformulier, naar beneden scrolt, kom je aan de rechterkant de optie 'Factuurproducten' tegen. Klik op het plusteken om dit overzicht te openen. Hier vind je een lijst met alle factuurproducten die aan de portal zijn toegevoegd. Gebruik de zoekbalk om het product te vinden dat momenteel niet is gekoppeld aan deze aansluiting en daarom als uitval wordt weergegeven.


 


Stap 5

Zodra je het juiste product hebt gevonden, scroll je naar links en selecteer je 'Koppel aan meter'. Je ontvangt dan de melding 'Het product is succesvol aan de meter toegevoegd'. Indien nodig kun je bij 'Aantal' een specifiek aantal invullen, bijvoorbeeld als er 2 trafo's op dezelfde locatie aanwezig zijn. 



Stap 5

Op deze manier selecteer je alle producten op de factuur die aan de aansluiting moeten worden gekoppeld. Nadat je dit hebt gedaan, kun je de factuur opnieuw valideren  volgens de instructies in deze handleiding.  Als er geen andere foutmelding zijn, zou de factuur nu goedgekeurd moeten zijn. 


Kom je er niet uit? Raadpleeg dan onze helpdesk via het vraagteken rechtsonder in je beeldscherm.