Factuur hervalideren

In sommige gevallen heeft het zin om een factuur te hervalideren. Als bijvoorbeeld de factuur is uitgevallen, omdat er voor die periode geen nieuwe productprijs in de portal stond, kan het na het invoeren van de nieuwe productprijs zinvol zijn om de factuur opnieuw te valideren. Na. het hervalideren, kan de factuur mogelijk goedgekeurd zijn. Een factuur hervalideren kan ook zinvol zijn, als  een van de volgende acties is uitgevoerd:

  • - Een (nieuwe) factuurproduct is gekoppeld 

  • - De productprijs is aangepast  

  • - Een prijs voor een nieuwe periode is ingevoerd  

  • - Het adres is aangepast.  

 


Stap 1: 

Voer de aanpassing door die ervoor kan zorgen dat de factuur weer wordt goedgekeurd. Welke aanpassing dit is, hangt af van de reden dat de factuur is uitgevallen. Als de de factuur is uitgevallen met de foutmelding: 'Product error, geen product gevonden obv classificatie code en EAN', kan het koppelen van het juiste factuurproduct ervoor zorgen dat de factuur na hervalideren weer wordt goedgekeurd. 

 

Stap 2:

Zoek in 'Facturen' naar de factuur die je wil hervalideren. Zoeken kan onder andere op EAN-code, factuurnummer of adres. Selecteer vervolgens de factuur die je wil hervalideren. 

Stap 3: 

Nadat je de factuur (of facturen) hebt geselecteerd die je wil hervalideren, klik je op 'Bewerkingen' rechtsboven in. Klik vervolgens op de optie 'Hervalideren'. 

 

 









 

 

Stap 4: 

Nadat je op 'Hervalideren' hebt geklikt, komt er een pop-up op het scherm. Klik op ‘Nee’ als je handmatig goedgekeurde producten opnieuw wil valideren. Klik op ‘Ja’ als je de handmatig goedgekeurde producten niet opnieuw wil valideren. 


Stap 5: 

De facturen krijgen nu de status 'In wachtrij voor validatie'. Na verloop van tijd, verandert de status naar 'Afgekeurd' of 'Goedgekeurd'. Is de factuur nog steeds afgekeurd? Eventueel kan je de factuur nu handmatig goedkeuren. Goedgekeurde facturen kan je doorsturen voor betaling, mits dit nog niet gedaan is. 

 

 

 

Kom je er niet uit? Raadpleeg dan onze helpdesk via het vraagteken rechtsonder in je beeldscherm.