Factuur op dispuut zetten

In sommige situaties kan het praktisch zijn, om een factuur op dispuut te zetten. Door een factuur op dispuut te zetten, kan iedereen binnen de organisatie zien dat er iets niet correct is aan de factuur en dat dit in behandeling is genomen. Een factuur op dispuut zetten kan bijvoorbeeld makkelijk zal als het verbruik op de factuur niet klopt en de desbetreffende leverancier of netbeheerder al gemaild is.

 

Stap 1: 

Ga naar de factuurdetail pagina, van de factuur die je op dispuut wil zetten. Je komt op de factuurdetail pagina door in 'Facturen' de juiste factuur te zoeken  (bijvoorbeeld op EAN-code, factuurnummer of adres) en op het vergrootglas onder de kolom beheer te klikken. 

 

Stap 2: 

Klik rechtsboven in de factuurdetail pagina op de vlag. Vervolgens wordt de vlag rood en verschijnt het opmerkingen veld. Hier kan je omschrijven waarom de factuur op dispuut is gezet en welke acties je hebt uitgezet om het probleem/ het dispuut op te lossen. Als je dit hebt ingevuld, vergeet dan niet op 'Opmerking opslaan' te klikken. 


 

 

Stap 3: 

Als je naar 'Facturen' gaat, kan je door middel van het filter 'Dispuut' alle facturen zien die op dispuut staan. Op deze manier kan je in één overzicht zien welke facturen nog op dispuut staan. 

 

Stap 4: 

Is het probleem nu opgelost, en wil je de factuur van dispuut afhalen? Dit kan door in de factuurdetail pagina weer op de vlag te klikken. De vlag is nu niet meer zichtbaar. Eventueel kan je de factuur nu handmatig goedkeuren en doorsturen voor betaling, mits dit nog niet gedaan is. 


Kom je er niet uit? Raadpleeg dan onze helpdesk via het vraagteken rechtsonder in je beeldscherm.