Een nieuwe gebruiker aanmaken

Door verschillende omstandigheden, kan het zijn dat je een nieuwe gebruiker toegang wil geven tot mijnenergiemissie.nl. Hieronder zijn in het kort de te doorlopen stappen omschreven.

 

Stap 1
Ga naar  “Instellingen” in het linker menu en klik vervolgens op “Gebruikers”. 

 

Stap 2
Klik vervolgens rechtsboven op “Nieuw”.


 

Stap 3
Vul alle relevante velden in en voorzie hem/haar in de juiste rechten. Een gebruiker kan lezen, lezen en schrijven of lezen en beperkt schrijven. Als een gebruiker kan schrijven kan hij/ zij onderdelen aanpassen. Als alles is ingevuld, druk op “Opslaan”, 

 

Een gebruiker toegang gegeven tot een bepaald niveau 

Wat je nu hebt gedaan is een gebruiker aangemaakt binnen je organisatie. Echter heeft de nieuwe gebruiker nog geen rechten tot een bepaald niveau. Hieronder zijn in het kort de te doorlopen stappen omschreven.

 

Stap 1
Navigeer naar het niveau waar de nieuwe gebruiker toegang toe moet krijgen. Moet hij/zij toegang krijgen tot de gehele organisatie? Ga dan naar “instellingen” en dan naar “organisatie”. 


 
Gaat het om een ander niveau? Ga dan naar het “aansluitingenregister” en vervolgens naar het gewenste niveau. Dit kan een afdeling, categorie, object of meter zijn.


 

Stap 2
Open het formulier van het niveau waar de nieuwe gebruiker toegang toe moet krijgen. Je ziet rechtsboven in twee vlakken met “Beschikbaar” en “Toegewezen”. De gebruiker die je net hebt aangemaakt is zichtbaar bij “Beschikbaar”. Selecteer de gebruiker en verwijs hem/haar naar het vlak “Toegewezen”. Het wil soms helpen om de pagina te verversen om de gebruiker zichtbaar te maken.

 

Stap 3
Druk vervolgens op opslaan onderaan de pagina.




Gebruiker resesetten 

Heeft een gebruiker zijn/haar wachtwoord 5 x verkeer ingevoerd, dan kan je als beheerder via het gebruikers totaaloverzicht de gebruiker resetten. Doorloop hiervoor de volgende stappen.

 

Stap 1
Klik aan de linkerzijde op “Instellingen” en klik vervolgens op “Gebruikers”. 

 

Stap 2
Navigeer naar de laatste pagina van het onderdeel “Gebruiker”. Selecteer bij de rode regel, waarbij de status “geblokkeerd” zegt, het icoon “Deblokkeren” . De gebruiker ontvangt nu een reset e-mail om zijn/haar wachtwoord opnieuw in te stellen.

 

Kom je er niet uit? Raadpleeg dan onze helpdesk via het vraagteken rechtsonder in je beeldscherm.