Nieuwe meter/ aansluiting toevoegen

Het is belangrijk om te weten dat een aansluiting pas kan worden toegevoegd als er een object aanwezig is. Om een object te maken moet er eerst een organisatie zijn aangemaakt, vervolgens een afdeling, daarna een categorie en tot slot kan het object gemaakt worden. Controleer dus altijd of alle organisatielagen aanwezig zijn waaronder de aansluiting moet komen.

 

Stap 1
Navigeer naar “aansluitingen” aan de linkerzijde en selecteer vervolgens “meters”.

 

Stap 2
Selecteer rechtsboven in het aansluitingenregister “Nieuw”. 

 

Stap 3
Geef bij “Status” aan of je de aansluiting wilt “Inhuizen” of direct op “Actief” wilt zetten. Zet je de aansluiting op “Inhuizen” dan verschijnt bij het opslaan het in-uithuisformulier. Zet je de aansluiting op “Actief” dan verschijnt er geen formulier. Vul daarna minimaal de rood gearceerde velden in. Selecteer ''Opslaan" onderaan het meterformulier. 
 
Stap 4

Als je de status op “inhuizen” hebt gezet, zal er een aan-afmeld formulier verschijnen. 

Het formulier vraagt je om een aantal extra (niet verplichte) gegevens. Na het invullen van de gegevens kan je aanvinken dat er een email bericht verstuurd moet worden naar de leverancier. Indien je de optie “verstuur e-mailbericht” niet selecteert, dan sla je de wijziging gewoon op zonder dat er een email wordt verzonden. Zodra je dit doet verschijnt er onderaan de optie om de wijziging op te slaan en te verzenden. De mail wordt vervolgens verzonden naar het e-mailadres dat is opgegeven in de portal bij de leverancier. Op deze manier is de leverancier ook op de hoogte dat er een nieuwe meter is voor uw organisatie. Wil je weten welke mailadres van de leverancier in de portal staat? Ga dan naar 'Instellingen' en dan de optie 'organisaties'. Onderaan de organisatiepagina kan je vinden welk mailadres bij welke leverancier is ingevuld. 

Indien je de optie “verstuur e-mailbericht” niet selecteert, dan sla je de wijziging gewoon op zonder dat er een email wordt verzonden. 

 

Kom je er niet uit? Raadpleeg dan onze helpdesk via het vraagteken rechtsonder in je beeldscherm.